fredag 25. april 2014

Ina Altmann-Oettel


 

Yndlingsfarge: lilla

Favorittmat: Penne all'arrabbiata
Jeg drømmer om: fred i hele verden
Litt mer om meg: Jeg kommer egentlig fra Tyskland. Vi har bodd i Norge siden 2005. Jeg tok  sykepleierutdanning i Tyskland, men jeg er ikke autorisert i Norge.
I Norge har vi som familie, bodd og jobbet på ett Camphill felleskap med psyskisk utvikling hemmede voksne i 5 år. Da bodde vi sammen med beboere og andre medarbeidere i et familiehus, så det var alltid minst 10-15 personer i huset. Der hadde jeg ansvar for både pleie, stell og matlaging til hele huset. Samtidig hadde jeg ofte ansvar for fellesmåltider til hele landsbyen. Om sommeren spiste alle hver dag sammen, og ofte var det også møte virksomheter i landsbyen.
Slik sett kunne jeg utøve min hobby i stor grad: lære mye om mat, matlaging og organisering  av matlaging til en større krets. Samtidig har jeg lært mye om økologisk mat, fordi landsbyen også driver en økologisk gård. I oktober 2012 begynte jeg på Vikåsen og liker godt å lage mat på SFO! Jeg prøver å utvikle meg innen matlaging ved å delta på forskjellige kurs. Mine interesse gjelder selvfølgelig mat og da spesiell mat fra naturlige råvarer, mat far forskjellige land osv.
Ellers har jeg 3 jenter fra barnehagealder til ungdomsskolealder og er da aktiv som foreldrepresenstant både i barnehage og skole. I denne sammenheng er jeg veldig interessert i kommunalpolitikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar